Arona jest najlepiej sprzedającym się SUV-em SEAT-a na świecie. Marka w ciągu sześciu lat przekroczyła milion sprzedanych egzemplarzy w tym segmencie. Klienci doceniają przede wszystkim wszechstronność Arony, miejski charakter Ateki oraz przestronność i komfort modelu Tarraco. Dane sprzedażowe pokazują, że trend ten się nasila, w 2021 r. 46% wszystkich samochodów sprzedawanych w Europie stanowiły SUV-y. To o 5 punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym.
SUV-y z roku na rok zdobywają coraz większy udział w rynku. W 2021 roku stanowiły 46% rejestracji samochodów w Europie, czyli o 5 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej. Tendencja ta jest także widoczna wśród klientów SEAT-a. W 2022 firma przekroczyła milion sprzedanych egzemplarzy swoich trzech modeli z gamy SUV-ów: Arony, Ateci i Tarraco. W ubiegłym roku samochody te stanowiły 49% światowej sprzedaży marki.
Praktyczny, miejski i przestronny
Milionowym SUV-em okazał się SEAT Arona, model który od czasu premiery w 2017 roku, stał się najpopularniejszym samochodem marki, osiągając sprzedaż na całym świecie równą 481 585 egzemplarzy. Samochód wyróżnia się funkcjonalnym i praktycznym designem, dynamicznymi osiągami i bogato wyposażonym w nowe technologie wnętrzem.
Na drugim miejscu w tym segmencie uplasował się SEAT Ateca – pierwszy SUV w historii firmy. Ten kompaktowy samochód osiągnął globalną sprzedaż na poziomie 435 443 egzemplarzy. Eleganckie linie i wyraźnie sportowe zacięcie nadają mu niepowtarzalny charakter, który jest jeszcze mocniej podkreślony w wersji z napędem na wszystkie koła 4Drive. Samochód jest stabilny i wygodny w prowadzeniu, co doskonale odzwierciedla jego miejski charakter.
Podium zamyka SEAT Tarraco. SUV został wprowadzony na rynek w 2018 roku i do tej pory osiągnął sprzedaż na poziomie 88 820 egzemplarzy. Był to pierwszy model marki, którego nazwa została wybrana w głosowaniu, w którym wzięło udział ponad 140 000 klientów i miłośników marki. Samochód wyróżnia się przestronnym wnętrzem, ergonomicznymi fotelami dla 7 osób i dużym bagażnikiem o pojemności do nawet 1775 litrów. Dzięki podwyższonej pozycji, Tarraco łączy praktyczność, sportowy charakter i doskonałą precyzję pokonywania zakrętów.
SEAT to jedyna firma, która projektuje, produkuje i sprzedaje samochody w Hiszpanii. Należy do Grupy Volkswagen, a międzynarodową działalność prowadzi z siedziby zlokalizowanej w Martorell (w prowincji Barcelona). Eksportuje 80% produkowanych pojazdów i działa w 80 krajach na wszystkich kontynentach. W 2019 roku firma SEAT sprzedała łącznie 574 100 samochodów, ustanawiając nowy rekord sprzedaży.
Grupa SEAT zatrudnia łącznię ponad 15 000 specjalistów w trzech centrach produkcyjnych zlokalizowanych w Barcelonie, El Prat de Llobregat oraz Martorell, w których powstają cieszące się dużym powodzeniem modele Ibiza, Arona i Leon. Pozostałe modele firma produkuje w Czechach, Niemczech, Portugalii oraz na Słowacji.
SEAT jest największym przemysłowym inwestorem w badania i rozwój w Hiszpanii. Posiada własne centrum oprogramowania SEAT:CODE oraz centrum technologiczne, które funkcjonuje jako centrum wymiany wiedzy łączące 1000 inżynierów. Samochody firmy już teraz mogą pochwalić się najnowszymi rozwiązaniami z dziedziny łączności, a globalny proces cyfryzacji wdrażany przez SEAT-a ma na celu promowanie przyszłości opartej na mobilności.
Stałe dążenie do innowacji przełożyło się na uruchomienie w Polsce w 2020 roku dwóch platform online ułatwiających klientom kontakt z marką SEAT oraz wybór i zakup samochodu. Wirtualny Salon dostępny na portalu SEAT.pl to interaktywny showroom oferujący ogólnodostępne pokazy samochodów na żywo oraz prywatne wideokonsultacje z doradcą, który przedstawi i omówi wybrany model. Platforma Sales Online dostępna pod adresem Sklep.SEAT.pl to z kolei kompletne narzędzie ułatwiające wyszukanie i zamówienie samochodu dostępnego w polskiej sieci dealerskiej SEAT-a. Sales Online zapewnia zarazem dostęp do atrakcyjnej oferty finansowej leasingu konsumenckiego, niedostępnego w stacjonarnych salonach marki.